صنابع بسته بندی BTM
صنایع بسته‌بندی BTM

روانشناسی رنگ ها در بسته بندی

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی بسته بندی محصولات

رنگ نه تنها نقش مهمی در طراحی بسته بندی محصولات موجود در قفسه ایفا می‌کند، بلکه پیام تبلیغاتی شما را انتقال می‌دهد و مصرف کنندگان را به خرید آن محصول ترغیب می‌کند. البته اگر رنگ درستی را انتخاب کرده باشید. اما چگونه می‌توان مشخص کرد که چه رنگی برای طراحی بسته بندی محصولی بخصوص مناسب است؟

از طریق روانشناسی رنگ! روانشناسی رنگ همه چیز درباره تأثیر رنگ ها بر روحیه، احساسات و رفتار مشتریان را به شما می‌گوید. با ما شرکت صنایع بسته بندی BTM همراه باشید تا بیشتر در مورد این موضوع مهم با شما صحبت کنیم:

بسته بندی طلایی

رنگ طلایی این معانی را به همراه دارد:

  • ثروت
  • لوکس
  • کیفیت

بسته بندی نقره ای

رنگ نقره ای این معانی را به همراه دارد:

  • ظرافت
  • پیچیدگی

بسته بندی سیاه

رنگ سیاه این معانی را دارد:

  • قدرت
  • نفوذ
  • کنترل
  • راز و رمز
  • ظرافت
  • با کلاس بودن

بسته بندی سیاه باعث می‌شود تا محصولات سنگین تر و گران تر به نظر برسند. با این حال در هنگام ترکیب رنگ سیاه و قرمز دقت کافی را داشته باشید زیرا این ترکیب می‌تواند مفهوم محصولات جنسی و بزرگسالان را به محصولات شما اضافه کند.

بسته بندی سفید

رنگ سفید به این معناست:

  • بی گناهی
  • برابری
  • پاکیزگی
  • سادگی
  • آغازی نو

بسته بندی آبی

رنگ آبی این معانی را دارد:

  • اعتماد
  • صداقت و درستکاری
  • قابلیت اطمینان
  • توانایی
  • وحدت و یکپارچگی

بسته بندی سبز

سبز این معانی را به همراه دارد:

  • تعادل
  • هماهنگی ذهن، بدن و
  • احساسات
  • امنیت
  • ثروت
  • رشد

بسته بندی قرمز

قرمز این معانی را به همراه دارد:

  • انرژی
  • عمل
  • شور
  • هیجان
  • قدرت و توانایی

بسته بندی قرمز مطمئنا توجه اطرافیان را به محصول شما جلب می‌کند و مصرف کننده را تحریک به خرید می‌کند. در صورتی که می‌خواهید یک حس حرفه ای و لوکس در مصرف کنندگان ایجاد کنید رنگ قرمز تیره را انتخاب کنید، زیرا مصرف کنندگان تمایل دارند چیزهایی با ارزش کمتر را به رنگ قرمز روشن داشته باشند.

بسته بندی نارنجی

رنگ نارنجی به این معناست:

  • ماجراجویی
  • توان مالی
  • سرگرم کننده
  • خوش بینی
  • اعتماد به نفس
  • اجتماعی بودن
  • اشتیاق
  • برون گرایی

بسته بندی خاکستری

رنگ خاکستری به این معناست:

  • محافظه کاری
  • بی طرفی
  • بی علاقگی
  • احتیاط

خاکستری برای استفاده به عنوان رنگ اصلی مناسب نیست در حالی که دارای پتانسیل کافی برای استفاده به عنوان رنگ پس زمینه را دارد و می‌تواند با هر رنگ دیگری ترکیب شود.

بسته بندی قهوه ای

قهوه ای این معانی را به همراه دارد:

  • قدرت و توانایی
  • همبستگی
  • آسایش
  • زمین شناسی
  • بلوغ
  • قابلیت اطمینان

بسته بندی بنفش

رنگ بنفش این معانی را به همراه دارد:

  • ایده آل
  • خیال پردازی
  • معنویت

بسته بندی فیروزه ای

رنگ فیروزه ای به این معناست:

  • وضوح اندیشه و ارتباطات
  • آرامش
  • الهام بخش
  • پاکیزگی

بسته بندی زرد

رنگ زرد به این معناست:

  • لذت و سرور
  • خوش بینی
  • اصالت
  • خلاقیت

بسته بندی صورتی

صورتی این معانی را به همراه دارد:

  • گرمی‌ و حرارت
  • شفقت و دلسوزی
  • آسایش و راحتی
  • امیدواری

چقدر این پست برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراکگذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.